Gallery Foto-expositie Oktober 2023 (Foto van de Amaryllis)

Amaryllis is een geslacht van bolgewassen uit de narcisfamilie. Amaryllis bloemen zien er bijzonder exotisch uit en kennen een lange bloeitijd. Ze kunnen wel 7 weken bloeien! Grote amaryllis bollen geven grotere bloemen. Deze staan fier overeind op dikke rechte stelen. De bloemkleuren variëren van wit tot donkerrood. Amaryllis staat voor kleur en kracht en symboliseert trotsheid en betoverende schoonheid. Precies wat je nodig hebt als het buiten koud en donker is. Een heerlijk feest van kleur in de wintertijd. Ze houdt ook echt van de warmte. De beste plaats voor uw amaryllis is dan ook dichtbij of boven de verwarming. Bij lagere temperatuur zal uw amaryllis ook zeker gaan bloeien maar minder goed tot haar recht komen als een bol die vooral in het begin warm heeft gestaan en wortels heeft gemaakt. Zodra de bloemknoppen en het blad goed uit de bol komen en de amaryllis gaat groeien, kunt u haar wat koeler zetten. De bol heeft immers wortels gemaakt waardoor die zich goed kan ontwikkelen en een wat lagere temperatuur is nu beter voor de houdbaarheid.

Cameraspecificaties: brandpuntsafstand: 67mm, ISO: 100, Diafragma: f/8, Sluitertijd: 1/125s.